lördag, oktober 24, 2009

Så ensamt!

Hur står icke-hundägare ut? Det måste ju vara fruktansvärt ensamt och långtråkigt att leva utan hund. Just nu är jag hundlös eftersom Lyle nyss åkt till mamma i Lappvattnet och det är så ensamt och tråkigt att jag inte vet vad jag ska hitta på.

Annars brukar det inte vara svårt att hitta på saker att göra. I torsdags hade jag min tävlingslydnadskurs, så när jag kom hem från jobbet cyklade vi upp till klubben för att hinna träna lite innan kursen. Sedan fick Lyle mest ligga i sin bur, men han fick hjälpa till lite med att demonstrera hur man kan lära in rutan.

Igår var det också fullt upp. Aija var här på eftermiddagen och när Lena hämtade henne åkte vi upp på klubben och gick en promenad i blötsnön. Sedan åt vi middag på Korvgubben innan vi åkte till 33:an och tränade. Vädret var tillräckligt avskräckande till och med för mig och Lena, så det var skönt att träna inomhus. Nyttigt var det också att vara i lokalen lite innan vi börjar träna där med hela gänget, för både Lyle och Aija var lite störda över att vara där.

Idag har det dock inte blivit någon träning alls. Jag hade visserligen tänkt träna före jobbet, men när jag rastade Lyle sent igår kväll såg det ut så här utanför lägenheten:


Och bara en liten bit längre bort var det en ännu större översvämning så att vi knappt kunde komma fram. Det visade sig att det var en vattenläcka, så i morse fanns inget vatten i kranarna. Istället för att träna gick jag och Lyle därför en promenad till den lilla affären en bit bort för att köpa en flaska mineralvatten. Det var nog första gången i mitt liv som jag borstade tänderna i Loka!

Och någon träning blev det ju inte i eftermiddag heller eftersom jag skickade iväg mitt lilla lakritstroll till mamma. Det är förstås bättre för honom att vara där när jag jobbar, men jag saknar honom i alla fall!

Inga kommentarer: