fredag, februari 25, 2011

Inget internet

Hyresgästföreningen där jag bor har bytt internetleverantör och när jag skulle knappa in de nya siffrorna kom jag inte ihåg lösenordet till routern. Jag har gått igenom varenda papper i mitt skrivbord i jakt på en anteckning med det, men förgäves (fast en upprensning bland papperna var nödvändig, så det gjorde kanske inte så mycket). Så nu måste jag vänta tills på söndag innan Jonas kan komma och hjälpa mig, så nu har jag en helg utan internet framför mig.

Just nu sitter jag på biblioteket och skriver. Jag skulle lämna tillbaka en bok, så jag tog med datorn bara för att kolla mail och surfa lite. Jag jobbar visserligen i morgon, men helgen känns lång och innehållslös utan internet. Beroende? Nej, inte jag inte...

Tur i alla fall att det är fredag då det är På spåret så att det i alla fall är nåt att se på TV. Och i morgon är det väl melodifestivalen som man kan slötitta på när man är hänvisad till att se på TV (jag ser serier och filmer på datorn istället för på TV, så att jag själv kan välja vad och när jag vill se).

Idag skulle jag träffa en tjej och hjälpa henne med ett par problem hon har med sin hund så jag gick lite tidigare så att jag hann gå en promenad med Chansa i skogen innan vi skulle träffas. Det har ju lyckligtvis blivit mycket varmare, även om det också var mulet och blåsigt. Hon har verkligen mycket överskottsenergi att göra av med efter att ha fått så lite motion på ett tag. Jag är väldigt sugen på att börja köra drag med henne, men först måste jag skaffa lite utrustning till mig själv.

Inga kommentarer: