måndag, februari 28, 2011

Äntligen!

Nu har det äntligen vänt och blivit varmare väder! Idag jobbade jag 7.30-9.00 och så börjar jag om att jobba 15.30, så på förmiddagen gick jag en långpromenad på två timmar med hundarna.

Jippi, kopplen är av!

Hundarna i full fart.

Lite jagande efter discen i djupsnön blev det också.

Ge hit den!

Lyle i full fart.

Chansa i full fart.

Snyggingen.

Två vackra hundar.

Chansa flyger och flänger.

En glad Lyle, trots alla snöklumpar som fastnar på honom.

Lång tunga.

Stiligaste killen.

Lakritstrollet Lyle

Lyle är mycket piggare nu, fast han dricker fortfarande väldigt mycket, så något fel är det ju med honom. Men han orkar i alla fall hänga med på långpromenader. Idag gick vi dock inte så långt, men de fick anstränga sig lite när de sprang efter discen i snön.

Igår cyklade jag en sväng med dem (en och en; jag vågar mig inte på att cykla med dem båda två samtidigt). Med Chansa cyklade jag ca 4 km och med Lyle ca 3 km. Lyle hade lite dåligt tempo, men han är ju lite överviktig och har dålig kondition så det var inte oväntat. Chansa har inga problem med tempot. Fick hon skulle hon springa i full fart och dra hela vägen, men det får hon förstås inte.

Inga kommentarer: