onsdag, februari 09, 2011

Ledig onsdag

När jag vaknade i morse, inte allt för tidigt eftersom det är min lediga dag, sken solen från en blå himmel. Jag och Chansa gick en långpromenad, men Lyle fick stanna hemma. Vi gick längs ett skoterspår och även om jag trampade igenom flera gånger så är det rätt skönt att gå på ett ställe där man är alldeles ensam och har bra sikt.

Vinterlandskap

En lycklig Chansa i full fart.

Tokmallen.

Full fart...

...och tvärstopp.

Snön är rätt djup (själv sjönk jag ner till midjan ett par gånger).

Flygande hund.

Jag och Chansa var ute i nästan två timmar och sedan gick jag en kortare promenad på ca en halvtimme med Lyle. Inne är han ganska trött och det händer att han inte ens kommer in i köket när jag lagar mat, men ute märks det inte alls att han inte mår bra (förutom att han oftare gör utfall). Det hade börjat skymma när jag gick ut med honom och därför blev det inte så många bra bilder.

Herre på täppan.

På toppen av en snöhög.

Lakritstrollet

Snöigt lakritstroll.

Inga kommentarer: