söndag, februari 13, 2011

Långpromenad


Idag var ledig och vädret var strålande, men jag kände mig ändå lat och hade ingen egentlig lust att gå på någon långpromenad. Men självklart begav jag mig ändå ut med båda hundarna. Och när jag väl hade tagit mig ut var det ju riktigt skönt, så det blev en ordentligt långpromenad på 2,5 timme.

Lyle är fortfarande inte riktigt frisk, men jag tänkte att han nog skulle orka en promenad ändå. Han är bra i magen nu, även om han fortfarande dricker mycket, och han är pigg när vi är ute. Men det blev faktiskt lite för lång promenad för honom. Jag följde skoterspåret längre än jag gjort förut, men till slut började Lyle visa tecken på att vilja vända om och gå hem igen. Det har aldrig hänt förut; han har alltid hängt med på hur långa promenader som helst.

Kameran hade jag förstås med mig:

Mina fina hundar.

Knäppmallen

Chansa var i alla fall pigg som vanligt.

Lekfull Chansa.

I början av promenaden var Lyle pigg.

Full fart, som vanligt.

Malle eller greyhound?

Världens snyggaste malle.

Kom igen och lek med mig!

Lite bus blev det i början av promenaden...

...men sedan orkade Lyle inte längre.

Flygande hund.

När vi kom hem var båda hundarna trötta och nöjda. Men Lyle var mycket tröttare än han normalt skulle ha blivit av en långpromenad och valde att lägga sig i sin bur i sovrummet istället för att vara med mig och Chansa i TV-rummet. Det får nog bli ett nytt veterinärbesök med honom igen, för frisk är han inte. Om inte annat vet man det när han inte ens dyker upp när jag lagar mat.

Inga kommentarer: