onsdag, januari 11, 2006

Full fart

Igår jag var på skolan hela dagen och hade opponering på uppsatser. Min uppsats var tydligen rätt bra, men jag blev otroligt trött av att åka buss. Jag har ju inte varit i Umeå sen i mitten av december och det är alltid jobbigt att börja om att pendla. Därför orkade jag inte mer än att sitta framför TV:n hela kvällen.

Idag gick vi strandpromenaden. Det var full fart på Myrrha idag också. Hon sprang till och med i djupsnön fast det var jobbigt för henne när snön är så tung. Eftersom det var kramsnö kastade jag snöbollar åt henne i snön som hon fick springa efter. När vi var på väg hem var hon så uppe i varv att hon började hoppa och bita på mig. Jonas var ute med henne på sista kvällsrastningen och det var lika full fart på henne då. Hon sprang upp och ner på snöhögen, precis som hon brukade göra när hon var ung. Det är nästan så att man kan tro att hon har blivit senil, eftersom hon börjar uppföra sig som en valp/unghund :-)

Inga kommentarer: