lördag, januari 21, 2006

Lite bus och träning

Idag var det betydligt varmare än igår. Vi åkte upp till stugan ett tag för att kolla att inget frusit eller gått sönder på grund av kylan. Där hade det som kallast varit -36 grader! Jag och Myrrha tränade lite grann ute på gården. Mest tränade vi inkallning med ställande, där vi fokuserade på ett snabbt ställande. Det gick väldigt bra. Vi tränade också på snabba lägganden och det gick också bra.

För skojs skull tränade vi skall också. Vi hade busat och hon hade fått bita mig i vanten precis innan och då är hon inte sååå svår att få att skälla. Men hon skäller inte särskilt många gånger i rad- max 5 skall, sedan slutar hon och väntar på belöning. Och det är tydligen också helt omöjligt att sitta och skälla samtidigt. Men jag bryr mig inte om det eftersom vi aldrig ska göra momentet på tävling.

Efter vi hade varit i stugan åkte vi till Morö Backe. Jag och Myrrha promenerade hem därifrån. Nu sover hon i sin fåtölj och själv ska jag bara slappa framför TV:n eller datorn resten av kvällen.

Inga kommentarer: