torsdag, januari 12, 2006

Pälsvård

Idag har jag gett Myrrha en välbehövlig genomkamning samt kloklippning. Hon löser en massa hår; jag antar att det är löp på gång. Det borde vara dags för det snart. Jag passade också på att klippa håret under tassarna så att det inte ska fastna så mycket snö när vi är ute. Jag klippte också håret runt öronen och på benens baksidor. På baken blev det inte så snyggt, eftersom hon vid det laget hade tröttnat på det hela och gick iväg mitt i alltihop, men det växer ju ut så småningom. Jag passade på att ta bilder både före och efter kamningen och klippningen, fast hon var inte särskilt medgörlig när det gällde att ta bilder heller.




























Nu ska vi göra oss klara för att fara till stugan ett par dar. Jippi, säger Myrrha om det.

Inga kommentarer: