tisdag, januari 17, 2006

PR/Info-möte hos Eva

På promenaden idag tränade vi lite inkallning med läggande, läggande under gång och lite fot. Hon var väldigt glad och träningsvillig. Jag fick också en subtil tillsägelse av en karl som passerade förbi. Jag sa till henne att sätta sig, men hon gjorde inte det utan jag fick "morra" lite åt henne. Ändå satte hon sig inte för då började han berömma henne med "bra" och "duktig hund"! Sedan förklarade han för mig att hundar tycker om att få beröm och att det var därför som hon gick fram till honom. Det tog en stund innan jag fattade att han menade att jag inte borde ha "morrat" åt henne utan berömt henne (fast för vad kan jag då inte begripa). Då hade han redan passerat så jag kunde inte förklara att jag berömmer min hund massor, men bara då hon gör något som hon förtjänar beröm för.

Nu ikväll hade vi också möte i PR/Info-kommittén hemma hos Eva i Bureå. Jag och Myrrha åkte buss dit. Det var en snäll busschaufför som inte tog betalt för henne. Hemma hos Eva fick hon först träffa Boss, boxern, och Asti, bichon frisén. Asti och hon brydde sig inte om varandra. Boss ville leka trots sina 10 år, men Myrrha morrade mest och visade tänderna åt honom. Sedan fick Tara, leonbergern, också komma ut och hälsa. Först gick det ganska bra, men efter en stund flög hon på Myrrha. Stackars Myrrha skrek och kissade på sig av rädsla. När vi dragit bort Tara passade Boss på att jucka lite på henne också, stackarn. Hon blev dock inte skadad annat än att hon bet sig lite grann i tungan.

När jag kom hem upptäckte jag att min mobildtelefon var försvunnen. Jag trodde att jag glömt den hemma, men det hade jag inte. Det enda ställe jag kan ha tappat den på är bussen. Jag hoppas att någon har hittat den och lämnat in den, men den chansen är väl inte så stor.

Inga kommentarer: