torsdag, januari 19, 2006

Kamphunden Myrrha

Idag gick vi en promenad längs strandpromenaden ungerfär en och en halv timme. Myrrha var glad och busig; jag har blåmärken på händerna som bevis på det. Mitt under promenaden fick hon ett tokryck och började skutta omkring och då jag skrattade åt henne hoppade hon på mig och började bita mig i armarna och händerna. Hon fick ett sånt grepp om vänster vante - med mitt finger inuti- att jag knappt fick henne att släppa. Ibland kan man inte tro att hennas kamplust är mycket liten :)

När vi gosade lite imorse upptäckte jag att hon hade fått ett litet sår i nacken efter det att Tara hoppade på henne. Men det hade redan börjat bli en skorpa, så jag tror inte att det är nåt att oroa sig för. Vi har inte tränat nåt idag; jag har varit alldeles för lat och har suttit vid datorn och spelat World of Warcraft nästan hela kvällen.

Inga kommentarer: