onsdag, januari 25, 2006

Nya koner och tuggben

Imorse gick vi en lång promenad i skogen runt omkring brukshundklubben. Det var inte särskilt kallt, men blåsigt och jag hade ingen mössa på mig. Inte bra- det drog rejält om öronen.

När jag ändå var i närheten av klubben gick jag in och hämtade mina nya koner som Jenny hade lämnat åt mig där. När jag var dit i måndags hittade jag dem inte, men jag var tydligen dålig på att leta. Jag tittade i påsen de var i, men tyckte att det bara var skräp i den. Idag tittade jag efter lite ordentligare och såg att det var koner bland all plast och papper.

Jag var jättesugen på att träna med de nya konerna ikväll, men det är alldeles för halt på parkeringen där jag brukar träna. Därför har vi nöjt oss med att träna metall- och vittringsapprtering inomhus.

Myrrha har lite problem med att snön är så hård nu när det varit plusgrader och sedan frusit på. Hon kan nämligen inte kissa och bajsa på hårda underlag, så vi måste hela tiden leta efter ställen där snön är lite mjukare så att hon ska kunna göra sina behov. Helst ska snön vara ren också och det är inte alltid så lätt att hitta.

Nu ikväll köpte jag ett tuggben till Myrrha. Hon har inte haft något tuggben på jättelänge; jag tror att Fria åt upp det sista tuggbenet när hon bodde hos mig. Myrrha gillar ändå inte tuggben så mycket så jag har antagit att hon inte direkt har saknat att hon inte haft något tuggben. Men just nu ligger hon, mycket nöjd, och tuggar på sitt tuggben. Hon har snart ätit upp hela, så jag funderar på att ta det ifrån henne så att hon har något att tugga på imorgon också.

Inga kommentarer: