måndag, april 13, 2009

Påskpromenad i skogen

Igår var det fortfarande fint väder så jag och Lyle gick en långpromenad på förmiddagen. För omväxlings skull gick vi över till södra sidan av älven. Där var det delvis öppet vatten i älven och där fanns ett helt gäng med svanar och en hel del andra fåglar. Jag försökte få till en bra bild till fototävlingen, men lyckades inte särskilt bra. Temat är ju "Fåglar i flykt" och svanarna gled ju bara omkring i vattnet och hade inte en tanke på att flyga.

Två svanar.

Simmande svanar.

En del av svanflocken.

Och så Lyle, förstås.

Lyle med svanar i bakgrunden.

Hoppande Lyle.

Igår eftermiddag åkte jag till Lappvattnet, så i morse gick jag och Lyle en långpromenad efter skoterspåret i skogen. Eftersom det såg ut att bli soligt och varmt ville jag gå ut medan det fortfarande var någorlunda hårt i spåret, men det var trots det alldeles för mjukt så det var rätt jobbigt att gå. Jag hade förstås kameran med mig ut och lyckades även få snö i den. Men det verkar inte ha blivit några större fel på den, sedan snön väl smält och jag torkat av den.

Här är några av dagens många bilder:
Skog

Vattendroppe på en grankvist.

Världens vackraste hund.

Lyle letar boll i snön, som ligger djup.

Hittade den!

Nej, han anfaller inte.

Hoppande hund.

Full fart.

Lyle vill att jag ska kasta mera.

Lyckliga lakritstrollet.

Lyle fångar en Frolic i luften.

Hämtar bollen

Sitter fint och väntar.

På väg att hämta bollen.

Och här har han hämtat den.

När vi kom tillbaka efter promenaden borstade jag Lyle ute på gården och lät pälstussarna blåsa iväg så att fåglarna kan bygga bo med dem. Det var kanonfint väder så vi har varit ute på gården hela dagen. Jag har suttit och solat och Lyle har legat bredvid och kopplat av. Men vi kastade också lite boll på gården på eftermiddagen. Nu är lilla gossen ganska trött och ligger helt utslagen bredvid mig.

Bollkastning på gården.

Inga kommentarer: