torsdag, april 30, 2009

Våren är här

Vårbild på lilla lakritstrollet.

Nu börjar det kännas som att våren har kommit på allvar. Det är visserligen fortfarande en hel del snö kvar på vissa ställen, men eftersom det är soligt och varmt smälter det ganska ordentligt. Igår på förmiddagen gick jag och Lyle en promenad i skogen kring klubben och sedan tränade vi lite lydnad på klubbens parkering. Jag hade inget särskilt för mig så jag stannade kvar på klubben ett tag och drack en kopp te. Att klubben är mitt andra hem lär väl knappast förvåna någon av bloggens läsare, men själv blev jag förvånad över att inte vara den enda där. Lena Kågström kom för att lämna några papper så vi satt och pratade en stund och när jag var på väg därifrån kom Jenny, Mithras och Hades.

Vårflod i bäcken.

En hel del vatten blir det när all denna snö ska bort.

Översvämning i bäcken.

Tussilago.

Blå blomma.

På eftermiddagen gick vi en kortare promenad längs strandpromenaden och då blev det även en hel del bilder på Lyle.

Vårglädje.

Fokus på bollen.

Jakt på bollen.

Försöker fånga bollen.


Full fart framåt...
...så att gräset yr.

Lekfulla lakritstrollet.

Idag har jag jobbat några timmar, så Lyle har varit hos mamma. Han har varit ute på gården i stort sett hela dagen och lite bollkastning och en promenad med barnvagnen när Frasse skulle hade det också blivit.

I kväll har vi varit på majbrasan här i Lappvattnet. Vi promenerade dit lite i förväg och sedan gick jag hem med Lyle innan brasan tändes. Han blev väldigt olycklig över att lämna mamma och Frasse kvar där och bli lämnad ensam, så eftersom det var helt smällarfritt så hämtade jag honom lite senare så att han också fick vara med. Fast han var mest intresserad av att tigga korv och försöka komma åt korvskinnen på marken. Nu ligger han vid mina fötter och sover djupt.

Inga kommentarer: