lördag, april 11, 2009

Påskpromenad

Idag har jag och Lyle promenerat en hel del. När vi vaknade gick vi först en promenad på en och en halv timme. Det var nog ganska klokt, för slasket på strandpromenaden var fortfarande fruset då. Mitt på dagen gick jag och Lyle gick strandpromenaden in till stan för att hämta lite böcker hos Jonas och då var det ordentligt slaskigt och blött. Lyle fick också hjälpa till att bära hem lite böcker i klövjeväskorna. Han har nog aldrig burit så tungt så till en början gick han ganska långsamt. Det var också lite svårt för honom att kissa, eftersom han fick lite övervikt på ena sidan när han lyfte benet. Men efter några försök kom han på hur han skulle bära sig åt för att fördela vikten.

När vi kom hem igen var Lyle ganska trött och därför la vi oss på sängen för att sova (Lyle) och läsa (jag). Men eftersom solen behagade lysa hela eftermiddagen blev jag på kvällen sugen på att ta kameran med mig och gå en promenad i kvällssolen. Och Lyle tackade förstås inte nej till ytterligare en dryg timmes promenad.
Glad hund trots slasket.

Lyckliga lakritstrollet Lyle.

Hoppas på att jag ska kasta något.

Söt hund.

Men jag fotade inte bara Lyle. Främst var jag ute efter att fota fåglar, eftersom temat i fototävlingen som jag är med i är "Fåglar i flykt". Fåglar har inte precis varit mitt favoritmotiv och jag har inte en enda bild på en flygande fågel, så jag måste helt enkelt försöka ta en bild till tävlingen. Det är dock inte det lättaste och även om jag såg en del fåglar så har jag fortfarande inte lyckats ta någon bra bild. Hoppas att vädret fortsätter att vara fint så kanske jag har en liten, liten chans att få till någon fågelbild.

Is under bron.

Shoppingvagnar som kastats från bron är ett vanligt vårtecken.

Gäss.

Någon sorts småfågel.

Igår gick jag och Lyle en promenad på 1,5 timme, men det var inte särskilt kul. Det regnade och snöade om vartannat och både Lyle och jag blev ordentligt blöta. Men Lyle fick lite mer motion på kvällen, då Adam och Moa kom hit. Vi köpte middag på Korv-Ivars och efter maten gick de ut och kastade boll med Lyle i en halvtimme. Han var helt slut när de kom in igen och låg helt utslagen resten av kvällen medan vi spelade spel.

Inga kommentarer: