söndag, april 19, 2009

Söndagspromenader

Idag har jag och Lyle promenerat en hel del. På förmiddagen gick vi till Vitberget och gick runt brukshundklubbens elljusspår. Jag passade på att träna lite inkallning med ställande. Lyle har lite svårt med det. Han har riktigt snygga ställanden, men problemet är att han tycker att han inte kan tvärnita förrän han är precis framför mig. Det beror naturligtvis på att jag har tränat stå med hopp precis framför mig, så nu måste jag få honom att förstå att han kan stanna även en bit ifrån mig. Jag tror dock inte att det kommer att bli något större problem.

Det var en hel del snö i skogen, så det känns lite tveksamt om det kommer att hinna tina upp till nästa helg när jag ska spåra med de blivande instruktörerna. Fast det beror ju lite på hur varmt det blir. Lyle tyckte att det var kul med snön och svalkade sig genom att rulla sig.

Det gäller att hålla tungan rätt i mun.




Blöt och söt.

Full fart som vanligt.

Hoppar över diket...

...och tillbaka igen.

Vårbäck.

Is i bäcken.

Mera is.

Vi var ute i 2 timmar, vilket väl är tillräckligt med promenerande för en dag. Men nu i kväll fick jag lust att gå ännu en promenad och Lyle tackade förstås inte nej, så vi gick en promenad på 1,5 timme längs strandpromenaden. Jag aktiverade honom med att leta boll och det tyckte han var jättekul. Det blir inte så mycket sådant för honom när vi har Aija på dagarna, eftersom de bara börjar slåss om föremål och om Aija blir för uppjagad (vilket hon blir om hon får leka med boll eller se Lyle göra det). När vi kom hem igen var Lyle riktigt trött och han har sovit hela kvällen, så jag tror att det får bli lite av en vilodag i morgon.

Inga kommentarer: