måndag, september 14, 2009

Agilityfilm

Efter träningshelgen med Towa är både jag och Lyle trötta, så idag har vi vilodag. I alla fall nästan; vi har tränat lite kontaktövningar med störningar i form av att jag gräver i fickorna eller håller ut en hand med godis när han sitter i fotposition och det gick väldigt bra. Lite tränade vi också på att han ska skilja mellan "ligg" och "plats" och det verkade han förstå ganska snabbt.

Jag skrev ju att jag skulle lägga ut filmen från avslutningen av agilitykursen så fort jag fick den, så här är länken: http://www.youtube.com/user/amandagranstedt#play/uploads/2/sfvy8Zw0apI Som ni ser så är Lyle en naturbegåvning, men inte jag :-) Fast vid det här tillfället hade jag faktiskt hemsk träningsvärk i låren och var trött i hela kroppen efter att ha varit socialgubbe på MT på lördagsförmiddagen, testledare på MT på lördagseftermiddagen, testledare på MH för söndagsförmiddagen och gått med som publik för att se Aija och Imsa på eftermiddagen just innan agilitykursen. Lite mer utvilad skulle jag kanske kunna vara till lite mer hjälp för honom på banan.

Inga kommentarer: