fredag, mars 05, 2010

Vilken härlig dag!

På fredagar är jag ledig och det är ju alltid skönt, men nog är det extra härligt att vara ledig en dag som idag. På morgonen passade jag på att måla i köket och det kommer att bli väldigt snyggt när det blir klart, men jag måste måla ett varv till. Chansa låg på mina fötter i stort sett hela tiden jag målade. Hon var lite i vägen, men jag ville heller inte skicka iväg henne utom synhåll. Visserligen kunde jag ha satt in henne i buren, men det var ganska mysigt att ha henne på fötterna.

Men självklart måste man gå en promenad en sådan här ljuvlig dag, så när jag hade målat klart blev det en promenad med hundarna.

Chansa undersöker en liten koja som några barn byggt i skogen.

Lyle poserar motvilligt framför den lilla kojan.

Lyle börjar bli lite tjock, så han fick springa lite i djupsnön på legdan.

Chansa spanar medan Lyle motionerar i djupsnön.

Chansa hämtar bollen (det är faktiskt en tennisboll och inte en snöboll!)

Lyle

Jag lyckades få hundarna att sitta stilla tillräckligt länge för att jag skulle kunna ta en bild (inte en speciellt bra dock).

Springande hundar.

Chansa jagar efter Lyle som hämtar bollen.

Chansa hinner ifatt Lyle och försöker tackla honom.

Lyle ser mest ut som en snöboll efter promenaden.

Nog för att jag är rätt less på snön, men egentligen är snön ganska vacker.

Hundarna har varit trötta och nöjda hela eftermiddagen (och det gör mig glad och nöjd). Nu sover både Lyle och Chansa gott och nu när OS äntligen är slut och det är annat än sport på TVså ska jag sätta mig med en skål godis och se Vem vet mest?, Postkodmiljonären och På spåret.

Inga kommentarer: