måndag, mars 01, 2010

Jobbig helg

I helgen har det varit mycket. I lördags steg jag upp tidigt för att hinna gå en promenad med hundarna innan jag började jobba eftersom de skulle vara hemma med Adam väldigt länge. När jag slutade jobba gick jag nämligen direkt hem till Lena för att fira hennes 30-årsdag. Vi åt och drack gott hemma hos henne och sedan gick vi ut på Station 8. Jag tog det dock väldigt lugnt eftersom jag skulle jobba dagen efter, men jag kom inte hem förrän klockan 2 (det tog väldigt lång tid att gå hem eftersom det snöat så mycket).

I söndags steg jag också upp tidigt för att hinna gå en promenad med Lyle och Chansa innan jobbet. Jag hade tänkt cykla till Morö Backe, men eftersom det inte var plogat någonstans gav jag upp och tog bussen istället trots att det innebar att jag var tvungen att stanna kvar på jobbet ett tag efter att jag slutat för att det inte går någon buss tidigare. Men det var värt det.

Jag har alltså inte varit så mycket med mina hundar i helgen. I fredags var jag i och för sig ledig, men det blev inte så mycket aktivering för hundarna ändå eftersom jag och mamma tapetserade i köket. Det blev riktigt snyggt.

Jag hann också med att gå en sväng på bokrean. Det blev en hel del böcker, men det blev inte så farligt dyrt ändå. Jag har i alla fall inte handlat upp hela min bokreabudget. Dessa böcker köpte jag:
Främlingen på Wildfell Hall av Anne Brontë (helt klart min favorit bland Brontësystrarna)
Babbeldrottningen av Meg Cabot
Häxan från Portobello av Paulo Coelho
Saltöborna av Viveka Lärn (två pocketböcker med fyra böcker om Saltön)
Aprilväder av Viveka Lärn
Mississippi börjar i lobbyn på Peabody Hotel av Lee Smith
Kärlekströst av Nicci Gerrard
Det tysta huset av Orhan Pahmuk
Ta den du vill ha av Jill Mansell
Känd till 4% av Deborah Schoeneman
Mellan himmel och jord av Niccolo Ammaniti
Is och vatten, vatten och is av Majgull Axelsson
Blandat blod av Katarina Mazetti
Caipirinha med döden av Maria Ernestam
Sonat till Miriam av Linda Olsson
Little face av Sophie Hannah
Ines min själs älskade av Isabel Allende

Men jag har inte bara handlat böcker. Jag har också varit på Björkis och köpt lite grejor till hundarna. Bland annat köpte jag varsitt täcke åt dem. Det kan vara bra att ha när det är så kallt som det har varit den här vintern, speciellt om de ska ligga i en bil. Chansas täcke är förstås för stort än så länge, men jag hoppas att det ska passa henne även när hon blir större. Jag köpte också ett snyggt lila Björkishalvstryp tlll Chansa. Hon har snart växt ur valphalsbandet och behöver ett nytt och hon passar mycket bra i lila. De hade också erbjudande på tuggben så jag köpte ett helt gäng. Det går åt en del tuggben, speciellt som Lyle, som tidigare varit ganska ointresserad av tuggben, har börjat tugga tuggben som en tok.

I onsdags hade vi möte i PR/info, eller Onsdagsgruppen som vi heter numera, och Susanne hade Nikkie och Jackpot med sig. Chansa och Jackpot höll igång och lekte mest hela tiden. Men de hade också förstånd nog att vila lite grann då och då. Chansa är lyckligtvis väldigt bra på att koppla av, även om hon förstås är en väldigt pigg och aktiv hund.

Inga kommentarer: