lördag, april 14, 2012

Makeover

Igår var det fredag den trettonde, men det var ingen otursdag för mig eftersom jag hade tid för klippning på förmiddagen. Jag har inte klippt mig på 2,5 år (inte ens topparna), så det var verkligen välbehövligt. Jag sa till henne att hon fick göra i stort sett vad hon ville med mitt hår och det väckte lite uppmärksamhet när hon klippte av det. De andra som jobbar där kom förbi och tittade och kommenterade förändringen och det blev tal om att man borde ha tagit före- och efterbilder.

Jag är ju för det mesta den som är bakom kameran, så jag hade inga nytagna bilder på mig själv. Men jag snodde dessa bilder från en fest med jobbarkompisarna på Takdropps i december, där man kan se hur håret såg ut innan:



Trots att jag inte klippt mig på så länge var håret inte speciellt slitet, men hon klippte ändå av det ganska rejält, så att det blev kortare i nacken och lite längre fram. Jag ville ju gärna att hon skulle klippa av det rejält, så jag var nöjd. Jag sa också att hon fick färga/ göra slingor i vilken färg som helst, men hon tyckte att jag skulle fortsätta vara blond, bara med lite blondare slingor. Så här såg det ut efter (fast lite rufsigt efter att jag sovit halva dagen efter att ha jobbat natt):

Veckan har varit ganska lugn. Chansa kom hem mitt på dagen i tisdags, men då jag ville ta igen lite tid efter att ha varit ledig så jobbade jag tisdag kväll så blev det ingen långpromenad med henne. Vädret var dessutom väldigt deprimerande; det var mulet och snöade. I onsdags var jag ledig så då blev det en promenad, men vädret var fortfarande lika trist så det blev inte någon lång promenad. Istället tränade vi lite lydnad. På torsdagar jobbar jag ju hela dagen, men på kvällen sprang vi en runda. Jag varvar ju mellan att gå och springa, men jag orkade faktiskt springa mer än jag gjort tidigare trots att jag inte sprungit något på nästan två veckor. 

Igår jobbade jag natt och det blev en väldigt tung natt. Eftersom jag skulle klippa mig kunde jag inte sova länge på morgonen som jag brukar och eftersom jag skulle äta middag med Adam innan han åkte hem till Stockholm på kvällen hann jag inte sova på eftermiddagen heller. Jag hann inte heller gå någon långpromenad med Chansa, men det gjorde inte så mycket eftersom vi ändå skulle cykla 7 km till jobbet på kvällen. På jobbet sov hon hela natten, men hade ändå inget emot att sova nästan hela dagen också när vi kom hem. 

Min plan för eftermiddagen/kvällen var att spåra med Chansa samt springa en runda, men jag känner mig väldigt trött och ute snöar det, så jag tror att vi istället väljer att mysa i soffan med en bra film.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad fin du blev i håret! :-) Det är ju härligt med makeovers när det blir bra, och det blev det verkligen på dig. Skönt!

Vickan sa...

Ja, jag är faktiskt riktigt nöjd. Det är i alla fall skönt med lite kortare hår :-)