tisdag, april 03, 2012

Chansa hemma igen

Queen of the world!

Nu har Chansa äntligen kommit hem! I och för sig bara för ett par dagar, men det är skönt att ha henne tillbaka i alla fall. Hon kom hem igår, men då jobbade jag i stort sett hela dagen så vi hann inte med någon långpromenad. Istället blev det en cykeltur på ca 6 km.

Det har blivit lite kallare, så idag har vi gått en långpromenad på 2 timmar på skaren. Kameran hade jag förstås med mig. 
 Hon blev glad när jag släppte henne. 

 Kommer springande.

När Chansa är lös så springer hon iväg en bit och kommer sedan tillbaka till mig, därav dessa cirklar i vårt spår.

 Hoppetossan Chansa.


Stilstudie på Chansa som rullar sig:



Av någon anledning bestämde sig kompaktkameran för att börja fungera igen, så det blev också en liten film. På filmen tränar vi egentligen inget särskilt, utom att låta bli kongen. Externbelöning är inget nytt för Chansa, men jag försöker träna på att hon ska jobba längre tid för att få lov att ta den. Jag försöker också lära henne att jag kan berömma och/eller belöna henne, utan att det betyder att hon är fri att ta externbelöningen. Filmen är dock inte av bästa kvalitet.



Inga kommentarer: