fredag, juni 29, 2012

Lappvattnet

Idag på förmiddagen åkte jag och Chansa till Lappvattnet. Vi gick en timmes promenad i skogen och jag passade också på att lägga ett spår till henne när vi var på väg tillbaka. Sedan kom Fia och jag höll på att glömma bort spåret, så det fick ligga nästan två timmar. Jag hade lagt ett ganska enkelt spår och även lagt vanliga spårpinnar i spåret, för jag ville att hon skulle lyckas även om det skulle börja regna. Jag hoppades att det skulle göra det, men det kom inget regn så spåret var nog egentligen lite för lätt för henne. Men hon spårade bra, fast jag är rätt säker på att hon genade på ett ställe. Hon plockade dock alla pinnar.

 Chansa hittade kongen även i ett hav av hundkex.

 Poserar bland gula blommor.

 Snyggmallen.

 Väntar på att jag ska komma ikapp henne.

Vilar ute på gården.

Jag passade också på att fota lite blommor, både ute på promenaden och i mammas rabatter:
 Hundkex.

 Rödblära.

 Gula penséer.

 Vita blommor.

 En annan vit blomma.

En blå blomma.

På eftermiddagen kom Erik och Lina också och det blev förstås lite livat med alla barnen. Chansa hade det lite jobbigt när de blåste ballonger som flög omkring, antingen fulla med luft eller släppta så att luften pyste ut när de flög iväg. Hon ville hemskt gärna leka med de uppblåsta ballongerna och jaga efter de flygande, pysande ballongerna, men det fick hon förstås inte. Först fick jag hålla henne i halsbandet för att hindra henne, men sedan slappnade hon av och låg kvar även om jag inte höll i henne. Men när det inte flög ballonger runt henne så var hon riktigt lugn hela kvällen och nu sover hon gott.

Inga kommentarer: