söndag, mars 18, 2007

Bajsa i en brödrost

Ja, det konststycket lyckades Myrrha med igår. Myrrha och jag gick en promenad upp till Solbacken, för att handla lite på Ica Maxi och Systembolaget (och nej, jag band inte hunden utanför, utan Jonas kom med bilen så hon fick ligga där och vänta medan vi handlade). På vägen dit gick Myrrha in i skogen för att bajsa. Medan hon höll på fick hon syn på en brödrost som låg slängd där i skogen, vilket fick henne att avbryta bajsandet för att gå och undersöka den.

När hon hade kollat in brödrosten kom hon på att hon ju inte hade bajsat klart, så hon bestämde sig för att göra det. Och alla som känner Myrrha vet att hon har en lite speciell stil när hon bajsar. Hon står nämligen inte stilla som alla andra hundar, utan går runt i cirklar (vilket inte är särskilt kul när man ska försöka plocka upp efter henne på hösten när det är kolsvart ute; det är helt omöjligt att hitta när hon spridit ut det på 3-4 olika ställen!) Och medan hon snurrade runt där lyckades hon med att bajsa i brödrosten! Hur många hundar kan skryta med att ha bajsat i en brödrost? Inte många skulle jag tro.

Igår blev det bara promenaden upp till Solbacken för Myrrhas del. Jag var fullt upptagen med att möblera om inne i sovrummet. Jag har nu flyttat på mitt datorbord så att jag numera har större arbetsyta. Visserligen så innebär det ju också större yta jag kan sprida ut mina grejer på, så inte vet jag om det i längden kommer att innebära någon större skillnad. Fast just nu känns det faktiskt rätt skönt att vara av med PC:n och bara använda min MacBook. Det är i alla fall ingen skärm som tar upp större delen av skrivbordet.

Idag har jag jobbat på förmiddagen och på eftermiddagen har jag bl a planerat lite lektioner, varit på bibblan och börjat städa på balkongen. Av någon anledning så hamnar det alltid en massa skräp där på vintern som måste städas bort när det blir vår, så att jag kan sitta därute och sola. Men jag orkade inte göra allt färdigt, så det får bli någon annan dag. Idag var det heller inte varken varmt eller soligt, så det var rätt kallt att vara därute och stöka på.

Eftersom jag kände mig lite lat idag och vädret inte var särskilt inbjudande blev det vilodag för Myrrha. Nu ikväll har jag dock aktiverat henne med att repetera lite gamla tricks med henne, fast jag tror inte att de egentligen ger henne någon hjärngympa längre.

Inga kommentarer: