söndag, mars 25, 2007

Lite uppletande

Igår åkte vi till stugan för att titta till där lite grann. Det hade inte tinat lika mycket där som här hemma. Myrrha hade väldigt mycket spring i benen så Jonas kastade frisbee ut på legdan åt henne. Hon väger ju inte så mycket, så hon kunde lätt springa ovanpå snön. Vi var inte där särskilt länge och hon fick i och för sig en del motion av att springa efter frisbeen, men någon hjärnaktivering fick hon inte. Ändå sov hon gott hela kvällen.

Idag har Myrrha och jag gått en långpromenad i skogen. Eftersom det har tinat fram lite mark kom jag på att jag skulle träna lite uppletande. Jag hade i och för sig bara en boll med mig och området var inte så stort som en vanlig uppletanderuta, men det spelar ju inte så stor roll. Istället för att leta fyra föremål kan man ju leta ett föremål fyra gånger. Myrrha tyckte i alla fall att det var jättekul.
Så här bråttom fick hon när jag sa "leta".
På väg in med den hittade bollen (tyvärr blev bilden inte skarp, men jag tycket ändå att det är en härlig bild).

Efter uppletandet fick hon behålla bollen och då sprang hon runt och triumferade lite grann.

Sedan fick hon nån sorts busryck och började göra lekinviter och skutta omkring.

Inga kommentarer: