torsdag, mars 15, 2007

Modell-Myrrha

Idag slutade jag också tidigt, eftersom mina elever skulle gå på bio och se på film. Jag har redan sett filmen de skulle se, så jag valde att istället gå en långpromenad i skogen med Myrrha. Eftersom det var fint väder tog jag kameran med mig och tog några bilder. När Myrrha såg att jag plockade fram kameran började hon hoppa och göra sig till framför mig, vilket väl tyder på att hon vet att kameran innebär att hon får uppmärksamhet.

Myrrha är numera en riktig modell, som poserar så fint framför kameran. Jag lockade henne att stå med framtassarna på en stubbe, och där stod hon och vred huvudet i lite olika vinklar medan jag fotograferade henne. Denna bild blev nog den bästa:
Och så här ser hon ut när hon busar och t o m skäller för att få uppmärksamhet.

Så här knäpp ser hon ut när hon startar för att leta reda på bollen.
Och här hämtar hon kopplet som matte "glömde" när vi stannade till för en fotossesion.

Inga kommentarer: