onsdag, maj 30, 2007

Bollek

I går var jag och Myrrha ute och lekte lite med bollen. Jag hade kameran med mig och fotade lite grann och upptäckte att det inte är så enkelt att fota en hund som hoppar efter en boll. I alla fall inte om man inte har en medhjälpare.

Ett misslyckat försök att fånga en hund som hoppar efter en boll på bild.
Ännu ett misslyckat försök.
Den här bilden tyckte jag ändå blev ganska rolig.

Så här ser det ut när Myrrha leker själv med bollen.





Och så ett par närbilder på världens vackraste aussie (i alla fall om man låter bli att fråga utställningsdomarna).

I dag är det ju onsdag och träningskväll på klubben. Men det var också städkväll och av någon anledning så blev jag ansvarig för det. I måndags fick jag en lista på saker som skulle göras av P-O och jag skulle se till att de blev gjorda. Eftersom Ewelyn hade skickat ut på maillistan att det var städkväll så var det förstås inte särskilt många som dök upp, varken för att träna eller städa, men några arbetade i alla fall hårt för att göra snyggt både i och omkring stugan.

Inga kommentarer: