lördag, maj 12, 2007

EFIT-Ett foto i timmen

Idag har jag gjort mitt andra försök att vara med på EFIT, vilket innebär att man dokumenterar sin dag genom att ta ett foto i timmen.

06.20 Väcker en trött hund för att bege oss till klubben eftersom jag var testledare på en korning.
07.20 Fixar till det sista med banan innan första hunden. Här har jag precis tagit bort plastsäckarna som har skyddat gubbarna i figurraden från nattens regn.
08.20 Var ute på banan med första hunden och glömde be någon ta en bild (och själv kunde jag ju förstås inte heller göra det).

09.20 Passar på att ta en kopp te medan domarna diskuterade hunden.
10.20 Ute på banan med nästa hund. Här är det Erik som är "socialgubbe".
11.20 Missade att fota p g a att jag var ute på banan med en hund.

12.20 Lunch. Passar på att rasta min egen hund, som är lycklig över att få lite uppmärksamhet som omväxling till att sitta instängd i Hundungdoms lokal.
13.40 (missade tiden lite) Mitt jobb som testledare är över, så nu kan jag bara lyxa till det och gå med och titta samt fota. Som synes är det här släden, som på vår klubb fått namnet Dojjan (ett internt skämt, kan man kanske säga).14. 20 Dags att gå banan med nästa hund, som här kommer in från 40 m för att gripa bitstocken och kampa med David.
15.20 Är lite trött i fötterna så jag väljer att stanna kvar i stugan och vila lite och umågs med min hund, som är glad att bli utsläppt ur sitt "fängelse" i Hundungdoms lokaler.
16.30 Har tröttnat lite på att fota hundar, så här blir det istället en bild på Smilla som börjar vara lite trött på det hela. Här tänker hon hjälpa pappa Erik att dra i snöret till vippfiguren.
17.30 I hissen på väg hem efter att ha byggt om korningsbanan till MH-bana. Lyckligtvis blev jag hämtad på klubben och slapp gå hem.

19.30 Har precis plåstrat om hunden som har skurit sig ganska ordentligt i tassen någon gång under dagen.
20.20 Tar ett bad, läser en bra bok och vilar upp mig efter dagen.
21.20 Slötittar på Melodifestivalen. Här Finlands bidrag som enligt mig var ett av de bästa.
22.20 Tittar fortfarande på Melodifestivalen, fast nu halvsovande och ganska uttråkad. Årets bidrag var inte mycket att hänga i julgranen. Detta är Englands bidrag, vilket var ett av de sämsta.
23.20 Kvällsrastar ett trött hund, som är ganska missnöjd över att vara tvungen att ha socka på sig. Därefter var det raka vägen till sängen.

Inga kommentarer: