onsdag, maj 16, 2007

Tråkigt med skadad hund

Den här veckan har hittills varit ganska tråkig. Myrrhas sår i tassen har inte läkt och hon haltar fortfarande väldigt mycket. Så några promenader har det inte blivit. Hon får bara gå ut på korta rastningar och då ha socka på sig, vilket hon verkligen avskyr. Och även om hon har ont så tycker hon verkligen att det får vara nog med vilodagar nu, så hon försöker få uppmärksamhet hela tiden. Utom då hon har tratten på sig, för då blir hon helt handlingsförlamad och ligger bara på ett och samma ställe och flyttar bara på huvudet så att tratten skrapar längs golvet och i möblerna. Detta för att vi ska förstå hur fruktansvärt synd det är om henne.

Jag tycker faktiskt också att det är tråkigt att inte kunna gå på några promenader. Fast lite skönt kanske det också har varit eftersom jag hade väldigt långa dagar i skolan på måndag och tisdag. På måndag och tisdag hade vi nämligen information om våra utlandsförlagda studier i England till hösten. Jag hade redan innan bestämt mig för att jag ville åka till Manchester, men när jag väl fick lite mer information så bestämde jag mig ändå för att åka till Leeds. Det främsta skälet till detta var att man i Manchester bor i familj, medan man i Leeds bor i studentrum på campus. En fördel är också att Leeds är mindre och grönare. Men jag är säker på att det är kul vart man än åker.

Ikväll ska jag cykla upp till klubben för att ha möte med alla iblandade sektorer och kommittéer om nationaldagsfirandet. Vi tänkte ha uppvisningar i lydnad, agility och skydd så jag hoppas att sektorerna vill vara med på detta.

Inga kommentarer: