måndag, maj 07, 2007

Leonberger-MH

I lördags var jag testledare på ett MH anordnat av en leonbergeruppfödare. Det kändes lite segt att stiga upp så tidigt på en lördagsmorgon, men när jag väl var där och satte igång med att gå banan med figuranter o s v blev jag mindre trött.

Det var 7 leonberger och en bichon frisé, på grund av att två tikar hade börjat löpa. "Lejonen" som beskrevs var lyckligtvis inte "rastypiska", d v s följde inte rasens spindeldiagram, och det anser i alla fall jag vara något positivt. Jämfört med de "lejon" som jag var testledare för på leonbergerträffen i Umeå för ett par år sedan så var det här riktigt bra hundar, utan några sociala problem. Bichonen var inte helt oväntat ganska tråkig...

Myrrha fick sitta instängd i Hundungdoms lokal i stort sett hela dagen, eftersom hon reagerade ganska starkt på skotten när hon var lös i stugan. Men hon verkade inte bry sig så mycket när hon var instängd och när jag tog ut henne verkade hon inte heller särskilt nervös. När vi kom hem på kvällen var hon dock väldigt trött. Och det var jag också. Men det är nog inget mot vad jag kommer att vara nästa helg när jag först ska vara testledare korningen på förmiddagen, jobba söndag förmiddag och vara testledare på MH på söndag eftermiddag.

Inga kommentarer: