fredag, juni 26, 2009

Ännu varmare!

Idag är jag helt ledig, både från jobb och Aija, så jag och Lyle gick en långpromenad på morgonen. Jag tänkte passa på medan det var lite svalt och när vi gick hemifrån var det riktigt behagligt. När vi kom hem 2,5 timme senare var det olidligt varmt. Jag hade ett ärende på klubben så vi gick dit och passade också på att ta en liten vilopaus där. Men det blev inte bara vila; jag körde också lite agility med Lyle. När jag kom dit var det en tjej där och tränade agility och hon hade ställt upp hopphindren i en liten bana och t o m numrerat hindren så jag och Lyle körde den banan. Än en gång förundrades jag över hur lätt han är att styra på agilitybanan. Lite balanshinder körde vi också.

På väg upp på A-hindret.

På väg nerför A-hindret.

Men det blev inte så mycket träning på balanshindren eftersom det kom en geting eller någon annan surrande insekt + att det var en massa andra flygfän. Lyle tycker verkligen inte om sådana och blir i princip okontaktbar. Han blir verkligen jättestressad och jag tycker synd om honom när han kommer och trycker sig mot mina ben för att söka hjälp. Men samtidigt blir jag också lite irriterad för att han blir totalt blockerad och inte kan koncentrera sig på annat än att hugga efter insekter. Det var i alla fall bara att avbryta träningen och när jag gjorde det rusade Lyle till dörren och hoppade upp mot den för att bli insläppt. Stackarn!

När vi var på väg hem mötte vi Harry och Lyle blev så glad att han höll på att krypa ur skinnet. Han försökte envist att locka Harry att leka med en liten pinne, trots att tungan redan hängde långt ute efter promenaden, men det lyckades inte så bra. På hemvägen gick vi också ner till älven så att Lyle fick simma lite grann och svalka sig i värmen.

När jag kom hem var det som sagt olidligt varmt, men jag kände ändå att jag inte ville sitta inne hela dagen. Vem vet hur mycket värme man får resten av sommaren? Därför tog jag en filt, en bra bok, Lyle och en vattenflaska/vattenskål och la mig på gräsmattan framför huset. Lyle fick sitta uppbunden vid trädet och han låg i trädets skugga och sov i princip hela tiden medan jag låg och läste. Svettigt blev det, men lite färg fick jag nog allt.

Inga kommentarer: