måndag, juni 08, 2009

Promenader och bad

Lyle var väldigt trött efter nationaldagsfirandet och sov inte bara hela lördagskvällen, utan steg inte ens upp när jag steg upp vid åttatiden på söndagsmorgonen. Och det är väldigt ovanligt för att vara honom. Vi hade därför lite av en vilodag igår, men det blev i alla fall en promenad längs strandpromenaden och Lyle fick simma lite grann.
Blöt hund

Ogräs kanske, men jag tycker att dessa blommor är väldigt vackra. (Den svarta plumpen vid sidan om är Lyle.)

Mera gula blommor.

En utblommad tussilago.

Maskrosor med fontänen och Brinken i bakgrunden.

Plask!

Söt och blöt

Idag skulle jag egentligen ha jobbat på dagen, så jag gick en promenad på 40 minuter på morgonen så att Lyle skulle vara lite trött när han skulle vara ensam. Men det blev ändrade planer så jag ska jobba i natt istället, så vi gick också en långpromenad på 2 timmar mitt på dagen.
Gult och grönt

Ensam blomma

Landskyrkan

Lejonströmsbron

Från Lejonströmsbron ut mot Rovön.

Lyle hämtar bollen (och lite gräs).

Bolltokig hund

Lite bad blev det idag också.

Inga kommentarer: