fredag, juni 05, 2009

Jag blir så arg!

Den senaste tiden har vi i PR/Info (fast mest Eva och Ewelyn) haft fullt upp med att ordna med uppvisningen i Bonnstan på nationaldagen. Igår åkte jag och Ewelyn och köpte hamburgarna, bröden, drickorna m m och bar in dem på klubben (och ordnade plats för allt i frysen). Eftersom Ewelyn gått i närkamp med vedklyven med ett finger blev det jag som fick bära det mesta och det kändes verkligen i kroppen i går kväll.

I morse tog jag och Lyle en promenad upp på klubben för att ringa lite samtal om lydnadsuppvisningen och när jag låste upp dörren och kom in låg det ca 30 drickor huller om buller på golvet, men alla de andra saknades. Kylskåpsdörren stod öppen och därifrån saknades två hinkar med hamburgerdressing. Från frysen saknades en kartong med hamburgare, en förpackning hamburgerbröd och en kartong med fryst lök. Dessutom saknades kassaskrinet med växelkassan.

Jag kunde först inte se var tjuvarna tagit sig in, men till slut hittade jag ett uppbrutet fönster. Så jag ringde förstås polisen och anmälde det. Sedan fick jag vänta på klubben tills de hade tid att komma, så jag passade på att träna lite agility med Lyle. Jessica kom också med Nova och Enzo så jag fick lite sällskap (det är rätt tråkigt att sitta där ensam). Men till slut kom i alla fall polisen och undersökte och skrev upp vad som blivit stulet. Sedan åkte jag och Ewelyn och handlade nya drickor m m (som vi INTE lämnat på klubben!).

Jag blir så arg för att folk inte kan skilja på ditt och mitt! Tur i alla fall att jag bestämde mig för att kombinera en långpromenad med att träna och ringa samtal för annars hade vi inte upptäckt stölden förrän i morgon bitti när vi skulle hämta allt för att köra det till Bonnstan. Och då hade det varit svårt att köpa nytt.

Igår eftermiddag var jag och hälsade på hos en av de brukare jag ska jobba hos i sommar (på ditt gamla jobb, Maria). Det verkar vara ett trevligt ställe och jag ska börja skolas in där nästa vecka. I natt ska jag också jobba, så Lyle ska få vara hos Jonas. Och i morgon blir det fullt upp med nationaldagsfirandet och lydnadsuppvisningen, som även jag och Lyle ska vara med på.

Inga kommentarer: