tisdag, juni 30, 2009

Sommar och sol

Det har ju verkligen blivit sommar på allvar den senaste veckan, men igår var det lite svalare än det varit på ett tag så jag och Lyle gick en promenad mitt på dagen. Jag valde dock att gå nere vid älven så att Lyle skulle kunna bada lite grann. Och det gjorde han gärna.
Lyle poserar i sitt nya, snygga kamouflagehalsband.

Ligger i vitklöver.

Skakar sig efter ett dopp.

Vill bada mer.

På kvällen gick vi en promenad med Susanne, Nikkie och Jackpot. Vi gick först en sväng nere vid älven och sedan gick vi till skogen. Jag och Susanne fick ett gott skratt när Lyle hittade en stor pinne (eller snarare ett litet träd) som han absolut skulle ha med sig.
Den där snorvalpen ska då inte få min pinne, men kommer jag att få ut den genom öppningen? Nä, inte så här i alla fall.

Om jag provar att dra baklänges då? Nähä, inte det.

Men kanske genom staketet? Nä, det gick inte heller.

Hallå, skulle någon kunna hjälpa mig med den här pinnen?

Idag var det återigen varmare, trots att det var ganska blåsigt så jag och Lyle har inte gjort speciellt mycket. Vi har gått en kort promenad, men annars mest bara legat ute på gården och läst. Idag valde jag att ligga på gräsmattan på baksidan, mellan husen, och då fick Lyle vara lös. Först låg han så snällt i skuggan medan jag låg och läste. Jag blev fast i min bok och glömde bort Lyle så när jag kom ihåg honom och vände mig om för att titta till honom var han försvunnen! Först får man ju lite panik och min första tanke var att börja gå runt i området och leta efter honom. Men jag gick i alla fall först in och ropade på honom och då kom han tassande från sovrummet. Gissa om det var en lättnad!

Inga kommentarer: