torsdag, augusti 27, 2009

Inte mycket nytt

Anledningen till att jag inte skrivit i bloggen på några dagar är att jag inte har så mycket att skriva om. Det känns som om jag mest har jobbat den här veckan. I måndags jobbade jag på Morö Backe och då fick Lyle förstås följa med. På måndag eftermiddag spårade vi ovanför soptippen med Lena och Aija. Jag gick ett spår till Aija och Lena gick ett spår till Lyle. Lyle spårade helt okej och plockade upp alla pinnar, men han plockade upp dem och fortsatte att spåra med pinnen i munnen så det kanske jag måste jobba mer med. Lena tyckte att jag belönade alldeles för lite och det kanske hon har rätt i.

Medan spåren låg körde vi också uppletande. Lyle fick fyra föremål på en nästan fullstor ruta och han hittade allihop. Fast han behövde lite uppmuntran att plocka upp ett par av dem eftersom det var Lenas föremål som han inte var van vid. Jag vet inte heller hur lång tid det tog, men det är egentligen inget jag bryr mig om. Vi ska ju aldrig tävla i bruks och tränar bara uppletande för aktiveringens skull, så att han inte springer snyggt rakt ut och hittar grejer spelar ju ingen som helst roll.

I tisdags jobbade jag hela dagen, och då menar jag verkligen hela dagen. Först jobbade jag hela dagen på ett ställe och sedan jobbade jag eftermiddag på den andra stället så jag jobbade från 7.00 till 22.00, med ca en timmes paus för att cykla hem och lämna Lyle mellan de två jobben. Igår hade vi en vilodag, eftersom jag hade möte och en del ärenden på stan innan jag började jobba på eftermiddagen. Men jag fick i alla fall klart med mitt schema och framöver kommer jag att vara ledig varenda onsdag så att jag kan vara med på onsdagsträningarna. Eftersom jag är med i onsdagsgruppen så är det ju bra om jag kan vara med på onsdagarna. Jag fick också klart att jag ska fortsätta att jobba lite grann där jag jobbat i sommar och det känns jättebra, speciellt eftersom jag inte trivs särskilt bra där jag jobbar nu. Då kommer det att kännas bra att jobba på ett trivsamt ställe då och då för omväxlingens skull.

Idag har jag också jobbat hela dagen och ikväll har jag och Lyle varit på agilitykurs. Idag tränade vi bl a på bakombyten och framförbyten. Det känns som att jag lär mig en hel del om handling, men Lyle är så snabb att det inte alltid funkar särskilt bra. När vi började idag var han jättetänd och det märks att han tycker att det är skitkul med agility.

Inga kommentarer: