lördag, augusti 01, 2009

EFIT

Idag har det varit EFIT igen och jag jobbade precis som jag gjort de senaste två gångerna det varit EFIT. Men eftersom vi skulle åka till Lycksele djurpark tänkte jag att det kanske skulle kunna bli en intressant EFIT-dag trots att jag jobbar. Så här blev min mycket långa arbetsdag:

6.50 Morgonrastar Lyle, som busar med en pinne.

7.40 Cyklar till jobbet och stannar till för att knappa lite på min iPod; jag vågade inte cykla och göra det samtidigt. Lyssnar på Phoenix rising med Phenomena, en gammal favorit.

8.55 Orkade inte sminka mig i morse, så jag gör det just innan vi åker mot Lycksele istället.

9.50 På väg.

10.50 Gör ett stopp hos en av brukarnas föräldrar och tittar på deras tupp och hönor.

11. 30 Förutom tupp och hönor hade de också hundar.

12.50 På väg mot Lycksele. Regnet bara öser ner och det känns inte alls lockande att gå på djurpark i det vädret.

13.50 Hade precis kommit fram till Lycksele- där det inte regnade och solen sken med jämna mellanrum. och jag glömde helt bort att ta en bild.

14.40 Tittar på björnarna, som just fått mat och därför sover gott i solskenet.

15.50 Den här lilla berg-och- dalbanan åkte en av brukarna på Lyckoland, ett litet tivoli för barn på djurparken.

16.20 En säl låg och hade det mysigt i solen.

17.45 Hälsar på hos Maria. Jag glömde bort att fota när vi åt pizza, så det fick bli en bild på denna ros på hennes balkong istället.

18.20 Är på väg att åka och säger hej då till Maria, Zelda och Imsa (på bilden).

19.50 På väg hem till Skellefteå.

20.40 Cyklar hem till Lyle, så fort jag bara kan.

21.30 Är ute på en cykeltur kombinerad med bad för att lilla lakritstrollet ska få röra lite på sig.

22.30 I soffan framför TV:n med datorn slappade jag och Lyle resten av kvällen.

23.55 Sista kvällsrastningen.

Fler bilder från Lycksele djurpark kommer imorgon, för nu ska jag och Lyle sova!

Inga kommentarer: