fredag, januari 15, 2010

Vaccination


Idag har Chansa varit till veterinären för att få sin 12-veckorsvaccination. Det var förstås inga problem. Hon tyckte att väntrummet var ett spännande ställe; mycket lukter och många trevliga människor. Det var dock en katt som inte var fullt lika trevlig som människorna. Den fräste nämligen åt henne och då fräste Chansa tillbaka på mallars vis, d v s med skall. Själva vaccinationssprutan brydde hon sig inte ett dugg om. Hon fick ett näve godis och märkte aldrig sticket i nackskinnet. Veterinärens kommentar "Du är visst inte stilla många sekunder du" stämmer dock ganska bra in på henne.

När vi ändå var hos veterinären passade jag på att väga henne också. Det är ju mycket enklare på deras stora våg istället för att stå och hålla i henne på badrumsvågen (och så slipper man ju få veta vad man själv väger). Chansa väger i alla fall ganska precis 6 kg.

Efter veterinärbesöket blev det ett besök på Grafit där hon förstås nyfiket undersökte allt, tuggade på ett par kartonger och charmade alla. Nu vet jag att nätverkskortet i min dator har gått sönder, vilket förklarar varför jag inte lyckats få Internet att funka här hemma. Just nu sitter jag med Adams dator. Det finns ingen mening med att byta ut nätverkskortet eftersom jag så snart som möjligt ska fixa ett trådlöst nätverk, vilket gör att jag kan använda min egen dator igen. Längtar!

Inga kommentarer: