fredag, januari 01, 2010

Nytt år

Jaha, så var det ett nytt år igen. Nyårsaftonen blev lugn för mig och mina hundar. Vi gick en kort promenad mitt på dagen. Chansa orkar ju inte gå så långt och börjar lätt frysa, så jag kastade lite snöklumpar till Lyle så att han fick springa lite i djupsnön och få lite motion. Det behöver han, för han börjar vara ganska tjock. Det har ju inte blivit så mycket motion för honom på sista tiden.

På kvällen var jag och hundarna hos Lena. Vi lagade en trerättersmiddag och såg på TV. Gissningsvis smällde det mindre på Norrböle än på Anderstorp, för där började det smälla så fort det blev mörkt. Lyle tycker ju inte om när det smäller, men inomhus var han i alla fall lugn. Lilla Chansa brydde sig inte alls. Och hon var alldeles för upptagen med att leka med Aija eller sova för att märka att storebror Lyle tyckte att smällandet var obehagligt.
Lilla mallen och stora mallen.

Attack!

Minimallen och stormallen busar.

Monstermallen attackerar.

Mera bus

Så här mycket brydde sig Chansa vid tolvslaget.

Nu när det är ett nytt år så är det väl dags att utvärdera de mål jag satte upp för förra året och sätta nya för det här året. Förra årets mål var att ta ett förstapris i lydnadsklass I, II och III, gå en agilitykurs och eventuellt tävla agility. Vi har nästan uppnått de målen- vi har tagit förstapris i lydnadsklass I och II (två förstapris i tvåan till och med) samt gått en agilitykurs. Jag är nöjd med året, även om vi inte kom så långt som till att starta lydnadsklass III.

Våra mål för 2010:
* Ta ett förstapris i lydnadsklass III
*Ta LP Elit
*Tävla agilityklass I och hoppklass I

Med Chansa har jag inga tävlingsmål för 2010. Hon är ju född i slutet av oktober och då är ju tävlingssäsongen över för året, så vi får satsa på appellen nästa år istället. Men det kommer förstås att bli en hel del träning med henne ändå.

För egen del blir det nog ett ganska lugnt år. Jag har just nu inga planer på att hålla någon kurs i år (men jag vet att jag fort kan ändra mig på den punkten). Möjligen kommer jag också att gå Allmänlydnadslärarutbildningen. På mentalsidan kommer jag alldeles säkert att vara figurant/testledare, men jag tänker nog också försöka bakbeskriva lite grann. Numera är jag ju också med i tävlingssektorn och jag håller ju på att utbilda mig till tävlingsledare, så jag kommer antagligen att ha fullt upp när vi har tävlingar. Ett mindre hundrelaterat mål för året är att ta körkort. Jag vet inte när jag kommer att ha tid och råd med det och jag vet inte om jag kommer att klara det, men jag ska i alla fall göra ett försök.

Inga kommentarer: