onsdag, januari 27, 2010

Valpusling

Adam brukar säga att Chansa lyssnar lika bra på "valpusling" som på sitt namn. Och det är kanske sant, för det finns ganska ofta skäl till att kalla henne för just valpusling. I morse fanns det i alla fall skäl till det, för valpuslingen tuggade sönder strömkabeln till routern. I alla fall är hon på sannolika skäl misstänkt för brottet (vittnen saknas).

Att få tag på en ny strömkabel visade sig inte vara så lätt och jag fick åka runt hela stan för att få tag på en ny, men till slut hittade jag i alla fall en. Förutom att hon förstörde kabeln så har hon slitit sulan ur mina skor ungefär en miljon gånger, kissat inne fyra gånger (hon som varit så duktig och inte kissat inne på flera dagar), börjat slita sönder dörrmattan jag köpte igår, jagat en tant på spark och var farligt nära att sno min macka när jag skulle äta lunch.

Men hon har också haft sina snälla ögonblick, t ex när jag skulle klippa klorna. Hon var så snäll och låg (nästan) alldeles stilla på rygg i mitt knä. Det är mer än man kan säga om den stora, svarta killen. Att klippa klor på honom är inte det lättaste. Chansa fick sitta en stund i buren medan jag klippte hans klor så att hon inte skulle få några idéer om hur hon skulle kunna bete sig. Just nu är hon också söt och snäll, för nu sover hon.

Tillägg: Nu är hon valpusling igen- nyss vaknade hon, hoppade upp i soffan (där hon inte får vara) och kissade! Någon som vill ha en mallevalp? Hon är rätt billig just nu...

Inga kommentarer: