torsdag, augusti 05, 2010

Promenad

Idag började jag jobba klockan tolv så jag hann med en skogspromenad med hundarna innan jobbet. Under promenaden tränade jag också lite uppletande, främst med Chansa. Ibland tycker jag att hon är den mest intelligenta hund som finns, men ibland (som idag) tycker jag att hon är den mest korkade hund som finns. Hur svårt kan det egentligen vara att springa rakt ut för att hitta en grej?

Det var toppenfint väder så kameran hade jag med mig.
Vackra hundar

Lyle poserar.

Snyggaste killen.

Chansa poserar.

Snyggaste tjejen.

Spökhunden materialiserar sig ur gräset och attackerar.

Full fart som vanligt.

Lakritstrollet i gräset.

Igår fick jag filmen som vi spelade in på Tåmelägret med posten. Det var väldigt kul att se den igen och få återuppleva lite av lägret. Vi hade i alla fall väldigt kul när vi tittade på filmen första gången. Efter att ha studerat mig och Lyle lite närmare på filmen så tycker jag dock inte att hans fria följ ser så tokigt ut och de övriga momenten känns också riktigt bra. Det börjar nog bli dags att tänka på att anmäla till ännu en tävling, men jag vet än inte riktigt när det blir. Hemmatävlingen i augusti missar vi, så det blir kanske hemmatävlingen i september istället. Jag kommer nog också att anmäla till ytterligare några tävlingar, för jag vill gärna ha trean avklarad den här säsongen så att vi kan satsa ordentligt på elitmomenten i vinter.

Inga kommentarer: