fredag, augusti 06, 2010

Kvällspromenad

Idag har jag städat och tvättat i stort sett hela dagen. Det var dessutom ganska varmt, så jag väntade till kvällen med att gå en promenad med hundarns. Det var rätt skönt att vara ute i skogen en fredagkväll, för det var i stort sett ingen annan ute. I och för sig brukar det inte heller vara någon så långt ut i skogen som jag var. Jag orkade inte släpa med mig stora kameran, men den lilla tog jag med.

Lyle på en sten.

Båda hundarna poserar.

Chansa tittar på utsikten...

... som är alldeles fantastisk.

Man kan se väldigt långt...

...faktiskt ända bort till Skelleftehamn, tror jag (man kan i alla fall se havet).

Under promenaden tränade jag lite uppletande med Chansa och det verkar som att hon har börjat fatta att hon ska springa rakt ut. Jag tränade också lite på att gå lös vid sidan i skogen, eftersom det har visat sig i söket att hon har svårt för det. Det beror förstås på att jag slarvat med att träna på det så att hon förknippar skogen med lek och bus, så det måste vi göra något åt. Det blev en promenad på nästan två timmar, så när jag kom hem var båda hundarna trötta och nöjda.

Inga kommentarer: