onsdag, augusti 18, 2010

We will rock you

Äntligen har jag fått se We will rock you! Jag ville ju gärna se den när jag var i London sist, men lyckades inte övertala de andra. Istället såg vi då Spamalot och den var väldigt bra så jag är inte besviken, men ikväll har jag alltså äntligen sett We will rock you. Jag älskar ju Queen och det är nästan en förutsättning för att man ska gilla musikalen. Storyn är lite tunn, men det är nog också meningen att musiken ska vara det viktiga i den här musikalen. Jag tyckte i alla fall att det var härligt att få höra Queens låtar framföras live.

Det är ju lite av en chansning att köpa billiga biljetter på tkts, men vi hade turen att få väldigt bra platser mitt i salongen. Det var inte ens någon lång person som satt framför mig, så jag såg väldigt bra. Så jag är väldigt nöjd med kvällen.

Jag är också nöjd med dagen, trots att den började lite dåligt med ändrade planer. Vi hade nämligen planerat att gå på Madame Tussauds, men redan när vi kom till Baker Street såg vi att det var väldigt långa köer. När vi kom närmare såg vi att det var närmare tre timmars kötid för att komma in och det hade ingen av oss lust med, allra minst jag som redan varit där en gång. Istället tog vi en promenad genom Regent's Park och gick på London Zoo istället.

Tyvärr glömde jag ju laddaren till kameran hemma i stan och på vägen till London Zoo tog batteriet slut, så jag har inga bilder att lägga in från London Zoo, i alla fall inte förrän jag laddat över de bilder som vi tog med syrrans kamera innan den också fick slut batteri. Det var i alla fall kul att gå runt och titta i akvariet och reptilhuset och se lejon, tigrar, giraffer, zebror, kameler, fjärilar, pingviner, miniflodhästar och många, många andra sorters djur.

Nu ska jag luta mig tillbaka och dricka ur min WKD vodka blue. Tyvärr hade de inte den allra godaste sorten, den som smakar som Portello, på affären så det får duga med den blå idag.

Inga kommentarer: