tisdag, augusti 17, 2010

Sightseeing och shopping

Ja, sightseeing och shopping är vad jag har ägnat dagarna i London åt. Vi kom hit igår förmiddag, men det hann bli eftermiddag innan vi tagit oss från Stansted in till stan och sedan vidare till hotellet i Putney. På Liverpool Street hann vi dock med att handla på LUSH, äta lunch (på MacDonald's- blä) och köpa tunnelbanekort.

Jag har ju varit i London tidigare, men det har inte syrran så därför blev det sightseeing på eftermiddagen.

En typisk turistbild av London.

Westminster Abbey

Westminster Abbey från ett annat håll

Detalj från byggnad bredvid Westminster Abbey.

Detalj på Westminster Abbey

Ett fönster på St Margret's Church

Detalj från Palace of Westminster

Big Ben (och ja, jag vet att det egentligen är klockan inuti som heter så).

En av många ekorrar i St James Park.

Pelikaner

Inte konstigt att jag tycker att fåglar är otäcka...



Jag i St James Park, med London Eye och hovstallet i bakgrunden.

En häger (tror jag).

En av alla de äckliga duvorna.

Hovstallet

Eftersom syrran fick magsjuka så begav jag mig idag iväg till Oxford Street för lite shopping. På sätt och vis tycker jag att det var lite skönt att åka iväg själv, eftersom jag förutom kläder hade planerat att handla böcker. Att strosa omkring i mer än en timme inne på Waterstone's gör man faktiskt bäst ensam. Lite kläder blev det förstås också.

På eftermiddagen åkte vi in till stan och köpte musikalbiljetter och då blev det lite mer sightseeing och den här gången på ett ställe som jag inte varit på tidigare.

Trafalgar Square

Ett "flaskskepp" på Trafalgar Square.

I kväll har jag gått en promenad i området kring hotellet och i morgon blir det mera turistande och sedan musikal.

Inga kommentarer: