fredag, september 03, 2010

Banbygge


Idag har jag jobbat ett par timmar och sedan varit på personalmöte. Jag jobbar ju på ett ställe där det inte är så lätt att jobba, så vi fick varsin biobiljett av vår arbetsledare som uppmuntran. Det uppskattar jag och biljetten ska jag spara till i november, då nästa Harry Potter- film kommer.

I kväll tog jag och Chansa en promenad upp till klubben- igen. Den här gången för att bygga banan inför morgondagens MT. Medan vi byggde banan fick Chansa sitta i buren, för jag vill inte att hon ska vara med och vänja sig vid exempelvis dumpe och gubbarna i figurraden. Myrrha var ju med på en hel del banbyggen och de sista åren reagerade hon inte fast man provryckte i dumpe mitt framför nosen på henne, trots att hon flydde långt första gången hon "mötte" dumpe. Så jag vill att allt (utom skotten) ska vara nytt för Chansa när det är hennes tur att göra MH (något jag faktiskt längtar till eftersom jag aldrig gjort ett MH med egen hund, fast jag varit med på en hel del MH:n och MT:n som figurant och testledare).

Det var fint väder, så jag tog kameran med mig när vi promenerade till klubben. Här är några av bilderna:

Vi stannade och tränade lite i parken på Erikslid; här tränar vi snabba lägganden...

...som belönades med boll.

En annorlunda vinkel, men söt är hon i alla fall.

Vackraste mallen i världen.

Chansa börjar bli en riktigt duktig modell. Här poserar hon stående på en stubbe...

...och här poserar hon sittande på samma stubbe.

Nu sover Chansa gott, som hon alltid gör den här tiden på kvällen, och jag ska också snart gå och lägga mig och hoppas att det onda i min rygg går över. Jag har sträckt mig på något vis och det är inte kul att vara testledare när man har ont i rygggen, så jag hoppas att lite vila med vetevärmaren hjälper.

Inga kommentarer: