tisdag, augusti 09, 2011

Furuögrund

Nu har jag inte skrivit på ett tag, vilket beror på att jag är hos syrran i Furuögrund. De senaste dagarna har jag hunnit med att bakdöma lydnadsklass I och II, spela Scene it! på X-box, dricka kokosdrinkar, promenera med Chansa, åka båt till Långnäset och äta middag, bakat, lagat mat, plockat åkerbär, promenerat i Byskebyn m m.

Vädret har dock inte varit speciellt bra och efter att ha stått en hel kväll och dömt lydnad på Paltprovet fick jag ganska ont i foten igen, så jag har inte gjort speciellt mycket med Chansa. Hon börjar vara lite understimulerad, så ikväll blir det nog lite lydnadsträning och eventuellt ett spår, om jag kan lyckas lura något barn att gå ut ett spår åt mig.

I kväll blir det också lite simning för Chansas del för nu ska vi precis åka ut till stugan på Romelsön och vara där ett par dagar.

Eftersom vädret varit så trist har det inte blivit mycket fotograferat, men här är i alla fall ett par bilder med Chansa och den "lilla" pinnen hon bar med sig när vi plockade åkerbär.



1 kommentar:

Jenny sa...

Vad är det med mallar och jättepinnar? :D
Dumma fot igen, nu får den bli bra tycker jag!
Vad mycket du hunnit med hos din syster, låter himla trevligt. Kram på er! :-)