måndag, augusti 29, 2011

Platsliggning

Chansa har haft väldigt svårt att förstå poängen med att ligga stilla i flera minuter när det finns så mycket annat man kan göra. Så idag när vi var på klubben och tränade med Anna och Birka körde vi hårt med platsliggningen.

Jag försöker få Chansas platsliggande att bli mer stabilt genom att utsätta henne för en massa olika störningar, t ex kasta godis, krypa på marken, hoppa och springa. Jag tycker att det ger resultat och idag låg hon t o m när Anna kastade boll till Birka alldeles bredvid henne.

Hon låg också bra när Anna och Birka lekte och tränade framför henne, men då hade jag satt fast henne i kroken som Anna hade med sig så att hon inte skulle kunna självbelöna sig. Hon gjorde dock ingen ansats till att sticka (fast hon satte sig ett par gånger), men det beror nog mest på att hon fattade att hon satt fast och inte på att hon lärt sig att ligga lugnt och avslappnat.

Det blev också lite annan träning, bland annat fritt följ, apportering och framförgående. Dessutom lekte vi lite på agilitybanan medan vi väntade på Anna, mest för att jag ville ta lite actionbilder. Det var dock lättare sagt än gjort...

Det är inte så lätt att hinna fånga henne på bild.

Chansa på väg upp på A-hindret.

Full fart över A-hindret.

Hon ligger fast jag hoppar omkring.

Hon ligger fast jag gör lekinviter

Hon ligger fast jag gör underliga gymnastiska övningar.

Fast en gång blev störningen lite för stor.

Försöker förse sig själv med korv.

Vi behöver jobba lite på positionen.

Kontakten är bra, men hon tränger.
(Bilderna på mig och Chansa är tagna av Anna Lindqvist).

Inga kommentarer: