fredag, mars 09, 2012

Halka

Det är just nu väldigt halt ute, så det är knappt att man vågar sig ut. Men Chansa behöver ju ändå något att göra, så igår la jag ett spår till henne på en parkering. Spåret blev ca 200 meter och gick mestadels på is, men bitvis också på asfalt. Jag la ett flertal godbitar i spåret och i slutet la jag en liten bit av en trasig tennisboll. Eftersom det var rätt mörkt och svårt att skilja godbitarna från grus, så jag vet inte om hon tog allihop, men jag tror att hon i alla fall tog de flesta. Tennisbollsbiten i slutet hittade hon i alla fall och kom direkt till mig med den för att byta den mot en kong.

Det är nog inte så enkelt att spåra på blankis i hård blåst, men Chansa skötte uppgiften mycket bra. Jag är också mycket glad att hon faktiskt spårar i ett mycket behagligt tempo; annars hade detta varit totalt livsfarligt.

Men vi har också roat oss med att träna inomhus de senaste dagarna. För ett tag sedan lärde jag ju Chansa att balansera godis på nosen, men eftersom kameran var på lagning kunde jag inte lägga upp någon bild. Nu har jag dock tagit bilder både på när hon sparar godis på nosen och i munnen.

Balanserar godis på nosen.

Håller ett hundkex i munnen.

Idag var det fortfarande lika halt, blåsigt och snöigt/regnigt, men vi gick i alla fall en promenad längs skoterspåren och var ute i nästan 2 timmar. Det var skönt med en promenad, men det var fruktansvärt blåsigt eftersom det är så öppet ute på legdorna. Det var också alldeles för mulet och trist väder för att jag skulle orka släpa kameran med mig. 

På eftermiddagen hade vi personalmöte så jag passade på att gå på stan innan. Jag hade tänkt shoppa, men som vanligt när jag har råd och verkligen vill köpa något så hittar jag inget :-( Fast jag köpte i alla fall två par leggings på rea- 30 kr/styck var så billigt att jag inte kunde låta bli, trots att jag inte är övertygad om att de passar.

Nu är det i alla fall helg och ikväll ska jag och Chansa bara slappa med en god bok och kanske också framför TV:n/datorn, för i morgon blir det träning hela dagen.

Inga kommentarer: