onsdag, mars 14, 2012

Vårpromenad

 Vårpromenad.

I måndags blev det en vilodag, dels för att vi varit ganska aktiva under helgen och dels för att det blåste alldeles fruktansvärt mycket. Det blåste faktiskt så mycket att jag fick avbryta den dagliga platsliggningsträningen med Chansa. Eftersom det var lite halt och lutade lite neråt så blåste hon helt enkelt iväg :-)

Igår blåste det också ganska mycket, men dock mindre än innan. Jag hade några ärenden i stan, så jag bestämde mig för att promenera in och ta Chansa med. Först gick vi till Studiefrämjandet för att planera ett par kurser. Sedan fick Chansa sitta uppbunden medan jag gjorde ett mycket snabbt ärende på Frösunda och sist gick vi till Björkis. Väl där kom jag på att jag hade glömt börsen hemma, så jag kunde inte köpa de tuggben som jag hade tänkt köpa. Men det kändes i alla fall som att det var bra att vi promenerade in till stan. Chansa är ganska lättstressad och behöver träna på att vara i lite stökigare miljöer.

Idag var jag ledig på förmiddagen så efter en skön sovmorgon blev det en långpromenad efter skoterspåren. Eftersom det var förmiddag så höll spåren bra och skaren höll till och med för mig så att vi kunde promenera lite utanför spåren också.

Kameran hade jag med mig, men batteriet tog slut under promenaden. Men här är i alla fall några av de bilder jag hann ta innan batteriet dog:

Lekfull hund.

Ligger på skaren.

Kommer med kongen i full fart.

Den här bilden fick bli mitt bidrag till Fotosidans utmaning "Dagsljus".

Övning i självkontroll- hon måste stå fast jag kastar kongen precis framför henne.

Ännu en övning i självkontroll- hon får inte ta kongen fast den ligger mellan hennes framben (som jag lagt dit; hon klarar inte att jag kastar in den mellan frambenen än).

Dock har jag de senaste dagarna ibland tyckt att Chansa verkar ha ont någonstans. Inne har jag inte sett något på henne, men ute har hon markerat ibland, särskilt när vi gått på grus. Idag när vi promenerade på skaren såg jag att hon till och från blödde lite från en tass. Antagligen skar hon sig på skaren när vi var ute i söndags och det är nog det som har gjort henne lite "ömtassad".

1 kommentar:

Anonym sa...

Uzie är ömfotad på gruset precis när vi kommit ut, det går nästan helt över när vi gått en bit. Jag bara önskar att de ska sopa här SNART men så kul blir det nog inte. Hoppas Chansas tass läker snart och smärtfritt. Kram på er!