onsdag, mars 07, 2012

Vacker vinterdag

Idag jobbade jag både på morgonen och på kvällen, men eftersom det var en strålande solig dag så gick jag en promenad med Chansa mitt på dagen. Det blev en promenad vid älven och eftersom jag ville kunna gå i rask takt (i alla fall så rask takt som det går när det är så här halt) tog jag midjebältet. Jag testade till och med att springa en liten bit och det gick bra (förutom att underlaget var väldigt ojämnt och jag inte var lämpligt klädd). Min plan är att börja springa med Chansa i vår och då kommer jag att använda midjebältet (jag kommer att ha alldeles tillräckligt med att hålla koll på mig själv och kan inte ha Chansa lös).

Kameran hade jag förstås med mig, så här är några av dagens bilder:

Utsikt mot Älvsbacka.

Nya bron.

Livboj.

Snö i solljus.

 Promenad med midjebälte och expanderlina.

 Fast hon fick vara lös också och då var det full fart. 

 Snyggaste hunden poserar.

 Kommer med kongen.

 Ståtlig hund.

 Lekfull hund.

 Dreglar lite.

 Jag försökte filma, men lilla kameran verkar ha gett upp, så det blev en bild istället. Detta är Chansa som går baklänges och tittar på mig i hopp om att jag ska kasta snöklumpar åt henne. 

 Full fart i snön.

Snönos.

Verkligen synd att skärpan inte blev bra i den här bilden. Den hade annars passat bra på en varningsskylt (fast hon är inte egentligen arg på bilden; hon skäller bara).

1 kommentar:

Anonym sa...

Den där bilden när hon kommer med kongen, där ser det ut som att hon flyter fram ovanpå snön. Coolt. :-)