söndag, juni 11, 2006

Ännu en dag på tävling

Idag var det också tävlingar på klubben. Hundarna sov rätt länge idag också; de väckte mig inte förrän halv nio. Men då gick vi i alla fall direkt till klubben. Det var ju flera skellefteekipage som skulle tävla idag, bl a Jenny och Nixon, och deras lydnad ville jag inte missa. Tyvärr gick det dock inte så bra för något av klubbens ekipage. Stackars Jenny fick omspår på grund av att en annan hund tagit deras slutapport. Fast Nixon skötte sig bra som gick två lägrespår och gjorde ett (enligt vad jag hört sägas) ett superfint uppletande. Så nästa gång fixar de säkert uppflytt!

Det var också väldigt varmt, vilket säkert påverkade hundarna. Jag satt på planen som domarsekreterare och där kände man tydligt hur solen låg på, även om det blåste lite grann. Förhoppningsvis kanske jag också lyckats få lite färg. Myrrha och Bita fick ligga i bil en stor del av dagen, men de hade nog inte så mycket emot det. Myrrha var trött av värmen och Bita var trött sedan igår. Det var länge sedan Myrrha blev trött av att vara bland folk och hundar, men Bita är ju inte så van vid det. Men hon blir i alla fall lugnare och lugnare när det gäller att skälla på andra hundar.

På eftermiddagen städade jag så att det skulle se någorlunda snyggt ut här hemma när Jonas kom hem från disc golf- tävlingen. Bita är rätt jobbig när det gäller städning. När jag dammsuger attackerar hon munstycket och har några väldigt underliga läten för sig. Det låter ungefär som ett mellanting mellan ett yl och ett skall med lite inslag av morrningar. Likadant gör hon när jag torkar golvet, fast då biter hon tag i moppen och håller fast den (vilket hon säkert skulle göra med dammsugarmunstycket också om hon bara kunde bita fast i det). Myrrha försöker alltid hålla sig ur vägen när jag städar, men hur jag än bär mig åt så måste jag alltid dammsuga/torka där hon är. Så för att underlätta stängde jag in båda hundarna i buren medan jag städade.

Inga kommentarer: