tisdag, juni 05, 2007

Appellkurs

Det var strålande solsken och ca 30 grader varmt idag och jag besämde mig för att jag ville bli lite brun. Jag tycker inte att det är särskilt kul att sola, men jag tog mina grejer och gick upp på taket i alla fall. Och med en bok och lite musik i iPoden så stod jag faktiskt ut i nästan en och en halv timme. Lite färg hade jag också fått.

Nu ikväll har jag haft appellkurs. Eftersom det var så varmt åkte vi bara ut till skogen och spårade. Jag la ett spår till Myrrha också och hon spårade faktiskt riktigt bra, men tappade spåret en gång och då missade hon också en pinne. Men hon hittade två pinnar och bollen i slutet.

Daffy

Eila

Myrrha spårar (men det är inte lätt att fota när man går bakom).

Har hittat en pinne.

Spårar vidare.

Maria R var också ute och spårade tillsammans med sin valpkurs.

I ett försök att skydda henne mot de aggressiva knotten stoppade jag in Myrrha i bilen med Tikka.

Myrrha och Tikka poserar på en sten.

Fotade också lite blommor för att lära mig använda kameran.

Efter kursen stannade jag kvar i skogen och väntade på Maria, som hjälpte en av kursdeltagarna med spåret. Jag promenerade lite med med Myrrha och Tikka för att de skulle få komma undan knotten, som svärmade runt dem i bilen. Båda två var väldigt irriterade på knotten och när jag kom hem såg jag att Myrrha var alldeles röd på magen.

Inga kommentarer: