torsdag, juni 21, 2007

Förändringar i bloggen

Eftersom jag blev lite trött på utseendet på min blog så bestämde jag mig för att förändra den lite grann, som ni kanske ser. Dock är jag inte helt säker på att det är såhär jag vill att den ska se ut, så det är möjligt att det blir fler förändringar framöver. Man måste ju testa sig fram lite...

Under tiden jag förändrade bloggen försvann också min gamla gästbok och eftersom jag inte var riktigt nöjd med den så bestämde jag mig för att skaffa en ny, så lämna gärna ett meddelande så att det inte ser så tomt och ödsligt ut :-)

Eftersom jag har haft fullt upp med att förändra utseendet på bloggen har jag inte haft tid att uppdatera med vad vi har pysslat med, men det är i och för sig inte så mycket. I måndags gick jag Studiefrämandets L2:a del 2 (första delen var i måndags) och det var kul att få diskutera lite.

I tisdags hade jag, hör och häpna, ingenting alls inplanerat. Ingen kurs, ingen träning, inget jobb. Jag gick en långpromenad i skogen med hundarna och sedan latade jag mig resten av dagen. Igår hade jag allmänlydnadskurs. Egentligen så är det ju inte meningen att man ska ha kurs på onsdagar, men eftersom det snart är midsommar så var det många som skulle bort o s v så vi körde kurs ändå.

Jag hade egentligen tänkt att vi skulle ta en promenad bort till Erikslid och ha kursen där, men eftersom det var sista onsdagsträningen och onsdagsgruppen hade ordnat med tipsrunda och lekar så bestämde vi oss för att köra ett kort kurstillfälle och sedan delta i lekarna. Först var det svansviftartävling. Jag och Myrrha var med och visst viftade hon en del på svansen, men inte i närheten av lika mycket som några av de andra, t ex Nixon som gick till final. Tävlingen vanns av en flat vid namn Dallas, med motveringen att han hade jämnast viftande.

Därefter var det hundrace, där två hundar i taget tävlade mot varandra. Jag och Myrrha var med där också, även om jag redan från början visste att hon var chanslös. Fast hon sprang ju så fort hon kunde och det är ju det som räknas. De fyra snabbaste hundarna gick sedan till semifinal och sedan blev det två finalister. En av finalisterna var, inte helt oväntat, Tikka och den andra en boxer vid namn Garbo. Det blev jämnt in i mål, men det visade sig att boxern hade tjuvstartat. Det fick därför bli delad förstaplats i hundracet.

Vid fikat, som var gratis, delades priser i tävlingarna och tipsrundan ut. Även i tipsrundan blev det jämnt- hela fem stycken hade sju rätt (av nio). Det blev alltså utslagsfråga och den slutliga vinnaren blev Eva.

När jag kom hem igår var Myrrha helt slut. Det tar tydligen på krafterna att vifta på svansen och springa som en tok när man är en gammal hund. Hon somnade när vi kom hem strax efter tio och har snarkat hela natten.

Inga kommentarer: